Povinné informace
Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
1. podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
a) podle § 5 odst. 1 a 2 citovaného zákona a vyhlášky č. 442/2006 Sb. - informace o obci (body 1-17),
b) podle § 5 odst. 3 citovaného zákona - přehled žádostí o poskytnutí informací a přehled informací, které na základě nich byly poskytnuty žadatelům (bod 18),
c) podle § 5 odst. 5 citovaného zákona - veřejně přístupný obsah obcí vedených rejstříků, registrů, evidencí a seznamů (bod 19),
2. podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů - informace o zpracovávání osobních údajů (bod 20),
3. podle zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (§ 5 odst. 2, písm. h/) - informace o obecním informačním systému (bod 21),
4. podle zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu neboli stavebního zákona
(§ 165 odst. 2) - údaje o vydaném územním plánu, regulačním plánu a
místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její
dokladové dokumentace nahlížet, zastupitelstvem obce schválená zpráva o
uplatňování územního plánu (bod 22).
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Oficiální název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení (číslo účtu)
- Identifikační číslo (IČ)
- Daňové identifikační číslo (DIČ)
- Dokumenty
- Žádat o informace lze:
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Formuláře
- Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informac
- Licenční smlouvy
- Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Informace o obecním informačním systému
- Informace o územním plánu
1. Oficiální název
Obec Bradlec
2. Důvod a způsob založení
Obec v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Obec Bradlec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je devítičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostkou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarostka. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise.
Organizační složky obce :
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obecní úřad
Bezdězská 9, 293 06,
Kosmonosy - Bradlec
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad
Možnost objednání e-službou
4.3 Úřední hodiny
pondělí
8.00 - 12.00, 14.00 - 17.00
středa 8.00 - 14.00 čtvrtek 8.00 - 12.00, 14.00 - 17.00 | |||
4.4 Telefonní čísla
tel.: 326 33 47 604.5 Číslo faxu
fax: 326 33 47 604.6 Adresa internetové stránky
www.bradlec.cz4.7 Adresa e-podatelny
(možnost použití elektronického podpisu)
obec@bradlec.cz4.8 Další elektronické adresy
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
0483207339/08006. Identifikační číslo (IČ)
00508888
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
Obec není plátce DPH
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle
- není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- formulář písemné žádosti můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
- faxem na číslo
- Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 326 33 47 60
- elektronicky (e-mailem) na adresu obec@bradlec.cz
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
Bezdězská 9, 293 06,
Kosmonosy - Bradlec
- faxem na číslo
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
-
osobním podáním na Obecním úřadě
-
poštou na adresu Obecní úřad k rukám starosty
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
Dokumenty
Formulář (DOC 38kB) pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
12. Formuláře
Ke stažení v sekci Formuláře13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx.Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
konkrétně životní situace zde: http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/708/place
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republiky
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcích
- zák. č. 152/1994 Sb. o volbách do zastupitelstev v obcích
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízení
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikách
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraně
- zák. č. 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákon
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích
- vl. nař. č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřování
- zák. č. 107/2006 Sb. o jednostranném zvyšování nájemného z bytu
- zák. č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
- zák. č. 262/2006 Sb. - zákoník práce
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečností
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadech
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoník
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
14.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Množství |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
- 1 strana formátu A4 |
1,- Kč |
- 1 strana formátu A3 |
2,- Kč | |
Tisk barevně |
- 1 strana formátu A4 |
20,- Kč |
Kopírování na datové nosiče |
- 1 ks nenahrané diskety |
10,- Kč |
- 1 ks kopírování diskety |
20,- Kč | |
- 1 ks nenahraného CD |
20,- Kč | |
- 1 ks kopírování CD |
40,- Kč | |
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné | ||
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků | |
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
|
Mzda (činnost při zpracování informace) |
50,- /hod. |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
Licenční smlouvy (DOC 32 kB)16.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Více informací v rubrice Výroční zprávy18. Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Více informací v rubrice Poskytnuté informace19. Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte název obce a okres
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
20. Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
21. Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows XP a kancelářským systémem MS Office 2008.Přehled aplikačního software užívaného v rámci Obecního úřadu
Název IS | Definice IS |
---|---|
WinESS | Spisová služba |
WinEOB | Evidence obyvatel |
WinPAM | Práce a mzdy |
WinPOP | Poplatky a daně |
WinUCR | Účetnictví a rozpočet |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.